Logo nedir? Lügat medlulı olarak hamur hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahsiyet veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çkırmızıışmasını yapacak şahsiyet veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin daha çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde faaliyet gösteren anlayışletmelerin ekseriyetle logoları sektörü özümleme değer. Ama birden şu denli sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çkırmızıışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zorlamasız anlaşılır, sınırırlanması zorlamasız, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine orantılı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıteselsül gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bili çok önemlidir.